Laureaci 2019


Na tegoroczny konkurs wpłynęły 482 prace. Jury podjęło decyzję o przyznaniu 8 nagród i 4 wyróżnień. Wszystkim laureatom szczere gratulacje w uznaniu talentów literackich, głębi przemyśleń i umiejętności ujmowania ich w zwartą, oszczędną w słowa formę przekazali Posłowie na Sejm RP Izabela Leszczyna i Andrzej Gawron - honorowi patroni i fundatorzy głównych nagród. W imieniu Ministra Edukacji Narodowej, Wojewody Śląskiego, Śląskiego Kuratora Oświaty życzenia uczestnikom przekazała dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcąco - Technicznych. Nagrody Starosty Lublinieckiego wręczyła laureatom Naczelnik Wydziału Edukacji Bożena Podleśka.

Nagrody otrzymali:

GRAND PRIX – nagroda ufundowana przez Posłankę na Sejm RP Izabelę Leszczynę
pod srebrnymi włosami
pajęczyną zmarszczek
za rogowymi okularami
skrywa się psotna dziewczynka
z długim warkoczem
bujająca w obłokach
moja Babcia

Martyna Michalska, Gimnazjum nr 113 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie, opiekun: Lidia Pachuta


NAGRODA SPECJALNA DLA UCZESTNIKA REPREZENTUJĄCEGO ZIEMIĘ LUBLINIECKĄ – nagroda ufundowana przez Posła na Sejm RP Andrzeja Gawrona

Złowić rybę na wędkę to jak złapać życie na haczyk.
Nikt nie będzie decydował za mnie kim będę,
ja sam pokieruję swym życiem.
Potrzebuję tylko dobrej przynęty.

Jan Szleper, Szkoła Podstawowa nr 2 w Lublińcu, opiekun: Aleksandra Hepner-Zając



KATEGORIA: SZKOŁY ŚREDNIE
I MIEJSCE
Zimne usta, od których dotyku mógłbym spłonąć.
Śmiem pragnąć dotyku rąbka jej sukni.
Miłościwy Boże,
zniszcz mnie lub uczyń równemu sobie,
bym mógł ją zniewolić.

Alicja Nowakowska, Zespół Szkół Nr 1 w Miechowie, opiekun: Małgorzata Stachurska


II MIEJSCE
Był wypadek na skrzyżowaniu,
nie przeżyłam.
Nic mi jak na razie nie powiedzieli.
Pachnie tu bzem i jeszcze się nie dowiedziałam,
czy bóg istnieje.
Zupa w lodówce

Maja Żurawska, Liceum Plastyczne im. Artura Grottgera w Supraślu, opiekun: Elżbieta Suchocka


III MIEJSCE
Gdy ciąży ci kamień niespełnionych marzeń,
zrób z niego cokół swojego pomnika.

Weronika Dura, Zespół Szkół Mechanicznych im. Komisji Edukacji Narodowej w Poznaniu, opiekun: Dorota Janicka

WYRÓŻNIENIE

 Nie róbcie z nas maszyn do sukcesu lub porażki!
Mogę przecież, jeśli zechcę,
zostać szczęśliwym sprzątaczem albo,
jeśli zechcę, nieszczęśliwym milionerem.
Maria Awdziej, Liceum Plastyczne im. Artura Grottgera w Supraślu, opiekun: Maria Doroszew

KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE I GIMNAZJA
I MIEJSCE
dotknęłam palcem chmury,
była jak wata cukrowa,
słodka i kolorowa
na chwilę zmieniła mnie w motyla
teraz trzymam ją w słoiku,
bym mogła czasem polatać nad łąką
Aleksandra Metera, Szkoła Podstawowa im. Strażaków Polskich w Nowej Wsi Lęborskiej, opiekun: Małgorzata Borzeszkowska


II MIEJSCE 
Gniew jak wybuch wulkanu
Zasypuje popiołem uczucia
I cisza…
Wszystkie relacje
jak linie wysokiego napięcia
pozrywane przez ludzki żywioł nerwów.

Inga Pawelec, Polsko-Francuska Niepubliczna Szkoła Podstawowa "La Fontaine" w Warszawie, opiekun: Kinga Pawelec

 
III MIEJSCE

I znów napiszę banalny wiersz
ukazując mój przebłysk geniuszu
Weno wróć! Bez ciebie nie istnieję
Kim jestem: wierszokletką czy poetką?
Cogito ergo sum
To za mało

Vanessa Domeradzka, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Psarach, opiekun: Katarzyna Garyga


WYRÓŻNIENIE 
W otaczającym świecie
karmionym fleszami, lajkami i subami
zaginął Autorytet.
Kto nie chce zatracić się w pustych wartościach
niech zacznie szukać go ... sercem.

Honorata Garlej, Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Skłodowskiej-Curie w Jaworznie, opiekun: Joanna Smal


WYRÓŻNIENIE


Jestem jak kłębek nici,
każdy rozwija mnie po kawałku przez całe życie,
ale pozna mnie tylko ten,
co zaryzykuje zostać ze mną do końca.

Adrianna Żydaczewska, Szkoła Podstawowa nr 13 w Częstochowie, opiekun: Mariusz Sieczka


WYRÓŻNIENIE
Otwórz oczy, a zobaczysz.
Nadstaw uszy, a usłyszysz.
Wytęż węch, a poczujesz.
Wystaw ręce, a dotkniesz.
Szukaj, a znajdziesz sens w życiu swoim.

Daniel Śliż, Sekcja Polska w Strasburgu, opiekun: Emilia Słoń

Wszystkim  laureatom i ich opiekunom, a także uczestnikom, którzy nie zostali nagrodzeni oraz nauczycielom, którzy troszczą się o rozwój ich talentów, składamy serdeczne gratulacje i podziękowania za udział. 
Dziękujemy również honorowym patronom i fundatorom nagród: Izabeli Leszczynie i Andrzejowi Gawronowi - parlamentarzystom reprezentującym ziemię lubliniecką i częstochowską, Staroście Lublinieckiemu, Ministrowi Edukacji Narodowej, Wojewodzie Śląskiemu i Śląskiemu Kuratorowi Oświaty.

Popularne posty z tego bloga

ZAPROSZENIE DO KONKURSU 2024

Zapraszamy do nadsyłania prac konkursowych

WYNIKI I SELEKCJI PRAC KONKURSOWYCH 2024