LAUREACI III OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU LITERACKI SMS












GRAND PRIX
Kornelia Śpiewak

16 lat 
Liceum Ogólnokształcące Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku

(„Anioł stróż”)



Chyba go widziałam

Na czubkach rzęs

W błękicie niewielkiej sadzawki



Przyglądał mi się

Spod zmrużonych powiek



Z niedokończoną naganą na ustach



I miejsce -  LICEUM
Klaudia Ciepłucha
17  lat
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 5 im. Gen. Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu

My

Był człowiek.

Na sztandarze napisał:

moje.

Krzyczał:

ja mnie mi.

Gdy zapytałam,

 czy lubisz swoje dłonie

odpowiedział

nie wiem.



Za dużo nas wszędzie

tylko w sobie

za mało.



I miejsce - GIMNAZJUM
Anna Mucha
15 lat
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sieradzu
nauczyciel: Bożena Waluda   


Słyszę trzask

to życie wymierza mi policzek

bez skruchy

depcze  to co stworzyłem

bo wie lepiej

co jest dobre a co złe

niż ja

odrysowany z szablonu przeciętności



II miejsce - LICEUM
Joanna Czarnołęska, 17 lat
IX Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Częstochowie
nauczyciel: Jadwiga Kotas   
Miłość

jest łzą sosny

zastygłą jak bursztyn 

Tyle w niej słońca,

taki bezmiar trwania



Jak znaleźć bursztyn 

w piasku codzienności 

aby go rozpoznać

ciepłem naszych dłoni?





II miejsce - GIMNAZJUM
Maria Suchocka
14 lat,
Gimnazjum w Świętajnie  

Nie toniemy w wytartych frazesach
TO NIE MY?
Choć nasze wysiłki są ziarenkiem na pustyni
potrafią ściągnąć lawiny głazów
Ścinając plony czasu wskazówkami zegara




III miejsce - LICEUM
Barbara Patykiewicz

18 lat
IV Liceum Ogólnokształcące im. S. Staszica w Sosnowcu

Odstawiam filiżankę kawy

I rozpuszczam włosy

Poduszka przesuwa się na krawędź

Prywatnej przepaści

Słyszę każdy krok

Z betonowego nieba

Zapadam w dość tchórzliwy sen



III miejsce - GIMNAZJUM
Urszula Maciejewska

16 lat  
Publiczne Gimnazjum nr 18 im. króla Stefana Batorego w Białymstoku

Naga prawda nie zawsze jest dobra. Czasem warto ją trochę przyodziać, bo w przeciwnym razie może budzić zrozumiałe zgorszenie.









Wyróżnienie - LICEUM
Patryk Samborski
lat 17
Zespół Szkół Mechanicznych CKP NR 2 im. Św. Józefa w Białymstoku,
nauczyciel: Joanna Suszczyńka

Człowiek ?



Był miarą wszechrzeczy

Dziś rzeczy są miarą człowieka



Wyróżnienie - LICEUM 
Kamil Ruta

II Liceum Ogólnokształcące w Lublińcu, Zespół Szkół Ogólnokształcąco – Technicznych w Lublińcu 
nauczyciel – Jolanta Wróbel

Puk.

Kto tam?

To ja życie.

Czego chcesz?

Usuń wreszcie swe maski i pokaż się światu.

Nie. Wolę maski swej obłudy.

Jak chcesz. Odejdę i już będzie za późno.




Wyróżnienie - GIMNAZJUM
MONIKA BANAK
Gimnazjum nr 15 im. Jana Pawła II w Lublinie
nauczyciel: Teresa Szabelska 

Stoję w chmurach

Nade mną pustka

Pode mną pustka

Jestem tylko ja

Ja i mój świat

Moje myśli.

Patrzę- nie widzę

Słucham- nie słyszę

Jestem jeszcze?



Wyróżnienie - GIMNAZJUM
Zuzanna Kowalczyk

15 lat
Publiczne Gimnazjum im. Mariana Rejewskiego w Białych Błotach
opiekun: Hanna Peikow 

*  *  *
wiem
to będzie trudne
ale powiedz mi
jak ugasić pożar
gdy nie wiem
co to płomień



Wyróżnienie - GIMNAZJUM 
Krystian Wręczycki 

lat 16
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciasnej . Gimnazjum
nauczyciel: Ewa Nowak   

Esc da mi moc

by expić całą noc

shiftem bramy otwierać

ctrlem drop z metek zbierać

zielona  Truta -  niebieska rosa

i na lajcie ubijam bossa. Enter


Więcej zdjęć z uroczystości obejrzeć można TUTAJ

Popularne posty z tego bloga

ZAPROSZENIE DO KONKURSU 2024

Zapraszamy do nadsyłania prac konkursowych

WYNIKI I SELEKCJI PRAC KONKURSOWYCH 2024