LAUREACI IV KONKURSU "LITERACKI SMS"



Wyniki konkursu LITERACKI SMS 2014

GRAND PRIX
Mateusz Byczak 

Opiekun: mgr Anna Daniel
Zespół Szkół Techniczno-Usługowych
w Tarnowskich Górach


Miłość od nienawiści 
różni się tylko miejscem zaciskania rąk


 








 GIMNAZJA

Miejsce I 
Weronika Krysiak
Opiekun: Joanna Sulima-Flaszka
Gimnazjum Publiczne im. Hetmana Stanisława Koniecpolskiego w Ruścu

Niebo?

Nie bo mam
papierową skórę
a tam czarne chmury

pływają w oku
niewzruszone
odpowiadają deszczem


Nie chcę być
półprzezroczysty
  



Miejsce II

Weronika Jaglińska
Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Polskiej Macierzy Szkolnej 
w Mińsku Mazowieckm

Bezimienny malarz chyba uchwycił A-
symetrię człowieka niejasną proporcję
Chęci do zbrodni i
Idealną ilość wyrzutów sumienia

Pewnie dlatego nikt nie kupił
 



Miejsce III

Małgorzata Faron
Opiekun: Mariusz Pleszak
Zespół Katolickich Szkół Ogólnokształcących im. Bł. Ks. Emila Szramka w Katowicach

Utonęłam. Bez reszty.
Brak lądu na horyzoncie.
Znikąd pomocy.
Topię się w odmętach klawiatury. Wirtualne fale zalewają mi usta.
Zostałam złowiona w sieć.



Wyróżnienia:

Oliwia Werner

Opiekun: Ewa Nowak
Zespół Szkolno -Przedszkolny w Ciasnej

 
Człowiek
Naszkicowany ołówkiem kłamstw, zabarwiony kredką chciwości,otulony kartką samotności, zakreślony w biegu sukcesu i zawsze ostatni w kolejce po szczęście


Hubert Znajomski
Gimnazjum nr 1 im. Bolesława Chrobrego
w Łęcznej

Moja miłość

Boję się,że przejdzie
nie unosząc głowy,
nie racząc spojrzeniem,
boję się, że przemknie
szepcząc - nie dotykaj
zarazisz mnie
swoją cukrzycą!



 

Zuzanna Bodziachowska

Opiekun: Ewa Bogdał
Gimnazjum nr 14 im. Królowej Jadwigi w Częstochowie

Kocham tych rozbieganych aktorów, są przecież moimi braćmi, sąsiadami, przyjaciółmi… muszę im tylko powiedzieć, że „bieganie” to nie jedyna dyscyplina sportu. 




Piotr Kasprowicz

Opiekun: Anna Płonka
Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II
w Lublińcu

Mądra Ewa w internecie
moralniła o swej diecie:
jabłka tuczą więc nie jadam.
Czytał to old playboy Adam.

Ewa tyje - będzie dziecię...  



SZKOŁY ŚREDNIE

Miejsce I

Urszula Maciejewska
II LO im. Księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku

„Dama w ogrodzie” Moneta

Zamyślona, w białej sukni, z parasolką,
otoczona ogrodem i latem –
nie czeka na nic, nie pyta i tylko
bawi się jutrem nienadchodzącym

Miejsce II

Katarzyna Sowińska

II Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach 

Sznurki

Kupiłam dzisiaj na czarnym rynku trzy sznurki.
I myślę
Czy zrobić z nich sidła
huśtawkę
czy gdzieś w końcu zacumować. 


Miejsce III

Sara Ratajczak

Liceum Ogólnokształcące im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach

***
wysyłam ci świat
poharatany
i bliski sercu

niczym Kasandra
opakowuję go
w baśń

by ci umknął
między wersami

mieniąc się
pięknem
w dłoniach


WYRÓŻNIENIA

Klaudia Ciepłucha
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 5 we Wrocławiu im. Gen. Jakuba Jasińskiego  we Wrocławiu

„Bezludna”

sprzedam książkę
„odkrywam macierzyństwo”

nowa
nieużywana

mój okręt zatonął
a tak bardzo chciałam Cię
kochać

teraz jestem
bezludną wyspą 
 
Mateusz Szulc
Zespół Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych
w Lublińcu

Każdy z nas jest niczym kreska ułamkowa - oddzielając dobro od zła, tworzymy własną sumę doświadczeń.




 Dominika Tychowicz

Zespół Szkół Zawodowych nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego
w Opolu

Aby osiągnąć sukces,
nie można iść po trupach.
Nie dojdziesz do celu,
w nie swoich butach.
                 

Popularne posty z tego bloga

ZAPROSZENIE DO KONKURSU 2024

Zapraszamy do nadsyłania prac konkursowych

WYNIKI I SELEKCJI PRAC KONKURSOWYCH 2024