WYRÓŻNIONE PRACE W IV EDYCJI KONKURSU LITERACKI SMS

Serdecznie dziękujemy autorom prac konkursowych, które zostały nadesłane na tegoroczna edycję konkursu. Jury zdecydowało, aby wzorem lat ubiegłych przedstawić prace wyróżnione w I ocenie. Spośród tekstów, które publikujemy poniżej, wybrane zostaną prace nagrodzone. Laureaci zostaną indywidualnie zaproszeni na uroczystość wręczenia nagród, która odbędzie się 21 marca o godz. 11.00 w Lublińcu w Zespole Szkół Ogólnokształcąco - Technicznych przy ul. Ks. płk Jana Szymały 3. Ostateczne wyniki konkursu opublikowane zostaną w dniu 21 marca 2014r. 

Gabriela Porada 
Gimnazjum Nr 1 w Rabce-Zdrój

jestem kroplą bawię się w chowanego z powieką
czasem wynurzam się chichotliwie
lub stłamszona prozą codzienności
by ostatecznie utonąć w typowej przewidywalności




Hubert Znajomski
Gimnazjum nr1 w Łęcznej im. króla Bolesława Chrobrego

Moja miłość

Boję się,że przejdzie
nie unosząc głowy,
nie racząc spojrzeniem,
boję się, że przemknie
szepcząc - nie dotykaj
zarazisz mnie
swoją cukrzycą!



Weronika Jaglińska
Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Mińsku Mazowieckim

Bezimienny malarz chyba uchwycił A-
symetrię człowieka niejasną proporcję
Chęci do zbrodni i
Idealną ilość wyrzutów sumienia

Pewnie dlatego nikt nie kupił
 



Julia Trenka  

Gimnazjum w Czaplinku 


Wykorzystując resztki resztek słów
Plotę je w zdania
Zgniatam w kulki
I wybucham
Dając się ponieść wraz z nimi
W górę i do śmietnika



Zuzanna Bodziachowska
Gimnazjum nr.14 im. Królowej Jadwigi w Częstochowie, opiekun: Ewa Bogdał

Kocham tych rozbieganych aktorów, są przecież moimi braćmi, sąsiadami, przyjaciółmi… muszę im tylko powiedzieć, że „bieganie” to nie jedyna dyscyplina sportu. 

Julia Pakuła

Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Ryjewie 

Jestem marionetką czasu
podwładną wskazówek
stańczykiem tarczy zegara
ruszam i staję na rozkaz
unoszę się za pozwoleniem
jestem posłuszna
dlaczego spadam?



Małgorzata Faron 
Zespół Katolickich Szkół Ogólnokształcących im. bł. ks. Emila Szramka w Katowicach, opiekun:
Mariusz Pleszak 

Utonęłam. Bez reszty.
Brak lądu na horyzoncie.
Znikąd pomocy.
Topię się w odmętach klawiatury. Wirtualne fale zalewają mi usta.
Zostałam złowiona w sieć.



Oliwia Werner
Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ciasnej, opiekun: Ewa Nowak


Człowiek
Naszkicowany ołówkiem kłamstw, zabarwiony kredką chciwości,otulony kartką samotności, zakreślony w biegu sukcesu i zawsze ostatni w kolejce po szczęście



Aleksandra Jędrych 
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Radomsku, opiekun: Tomasz Mazur

Nie chodzi o to, by naprzód, by dalej, na wprost. Na bocznej drodze przysiadło szczęście...


Weronika Krysiak 
GP im. hetmana Stanisława Koniecpolskiego w Ruścu, opiekun: Joanna Sulima- Flaszka


Niebo?

Nie bo mam
papierową skórę
a tam czarne chmury

pływają w oku
niewzruszone
odpowiadają deszczem



Nie chcę być
półprzezroczysty
 
 




Maciej Możański

Gimnazjum nr 54 Warszawa


Kiedyś miałem marzenia.
Miałem przyjaciół.
Chciałem pokazać ludziom że można coś zmienić.
Teraz mam Internet.


Piotr Kasprowicz 
Gimnazjum nr 2 w Lublińcu im. Jana Pawła II


Mądra Ewa w internecie
moralniła o swej diecie:
jabłka tuczą więc nie jadam.
Czytał to old playboy Adam.

Ewa tyje - będzie dziecię...  


Tomasz Stokłosa  

Gimnazjum im. Henryka Łasaka w Skomielnej Białej 


Nie pisz do mnie,
napiszę do ciebie,
bogato, acz skromnie,
z nadzieją, że będzie lepiej.

I jak co dnia
znów nie wiem gdzie pójdę.
Do losu wysyłam,
smsy puste...



Agata Niewiadomska  

Gimnazjum nr 15 im. Jana Pawła II w Lublinie, opiekun: Teresa Szabelska

Biegniemy szybciej
wznosimy się wyżej.
Jak lekko
na skrzydłach(nie)wiedzy!
Mocno stąpając po ziemi,
ze strachu zaciskamy oczy,
z niewinną miną
umywamy ręce.



Paulina Rudel 
I LO im. Kazimierza Wielkiego w Wałczu

Mówią, że wszystko zaczyna się od marzeń - ja się zaczęłam od słowa, szeptu matki, wykrzyczanego Bogu do ucha.

Mateusz Szulc

ZSOT Lubliniec 

Każdy z nas jest niczym kreska ułamkowa - oddzielając dobro od zła, tworzymy własną sumę doświadczeń.


Marta Kurek 
V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie, opiekun: Dariusz Martynowicz 


Życie

Materio organiczna!
Wybór współdzielenia:
Będziesz, jesteś, byłaś.
Trzy stany skupienia.
Synteza...rozkład.
Oto cena spełnienia!



Radosław Musur  

XXVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Warszawie

Żyjemy w przeciągu pomiędzy nieskończoną przestrzenią kosmosu, a nieznaną budową materii. Jak możemy więc sądzić, że nasz umysł jest zwieńczeniem ewolucji?


Natalia Antoniewicz 
II LO im. gen. G. Orlicz-Dreszera w Chełmie, opiekun: Iwona Jakubczak

Całe życie dążymy do doskonałości, aby w końcu zdać sobie sprawę, że to niedoskonałość jest naszą zaletą. 


Szymon Wieczorek 
II Liceum Ogólnokształcące im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej w Poznaniu


Bóg poustawiał bibeloty
Wyszedł
Do pomieszczenia weszły koty
Skoczył kot, bibelot spadł
Stłukł się i tak leży
Uciekł kot, nie sprzątnął bóg, bibelot nie wierzy



Sara Ratajczak  

Liceum Ogólnokształcące im. K. Kurpińskiego we Włoszakowicach

***
wysyłam ci świat
poharatany
i bliski sercu

niczym Kasandra
opakowuję go
w baśń

by ci umknął
między wersami

mieniąc się
pięknem
w dłoniach



Dominika Tychowicz 
Zespół Szkół Zawodowych nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego w Opolu


Aby osiągnąć sukces,
nie można iść po trupach.
Nie dojdziesz do celu,
w nie swoich butach.



Norbert Kurzeja   

Techniczne Zakłady Naukowe im. gen. Władysława Sikorskiego w Częstochowie, opiekun: Anna Śpiewakowska 


Czasem mądry ślepiec widzi więcej niż głupiec o sokolim wzroku.


Olga Wojciechowska  

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Henryka Sienkiewicza w Szydłowcu 

odwróceni
milczący i nadzy

szukamy skrawka ziemi
w który można by wrosnąć

nie wiemy jeszcze
że egoizm przerobi nas na cegły
z których postawią
nową bramę
do piekła



Kamil Ruta 
ZSOT w Lublińcu

Zaginął skarb.
Pilnie poszukiwany.
Najcenniejszy na świecie.
Brak cech szczególnych.
Ginie z powodu kłamstwa, obłudy, braku miłości.
POSZUKUJĘ ŻYCIA!


Aneta Parzoń  

II Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II  w Dzierżoniowie

Mówią, żeby nie wchodzić dwa razy do tej samej rzeki. Guzik prawda. Lepiej wejść dwa razy do tej samej, aniżeli wejść do innej i pójść na dno. 


Urszula Maciejewska 
II LO im. księżnej Anny z Sapiehów Jabłonowskiej w Białymstoku


„Dama w ogrodzie” Moneta

Zamyślona, w białej sukni, z parasolką,
otoczona ogrodem i latem –
nie czeka na nic, nie pyta i tylko
bawi się jutrem nienadchodzącym



Anna Guzy  

I Liceum Ogólnokształcące im. W. Łukasińskiego w Dąbrowie Górniczej, opiekun: Katarzyna Jasiak

Kiedyś pojawiłam się na policzku. Jestem czystą i ciepłą łzą. Pewnego dnia stanę się większa i wtedy wszyscy ujrzą we mnie perełkę, którą należy pielęgnować...

Katarzyna Sowińska

II Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach 

Sznurki

Kupiłam dzisiaj na czarnym rynku trzy sznurki.
I myślę
Czy zrobić z nich sidła
huśtawkę
czy gdzieś w końcu zacumować. 


Aleksandra Młynarska
Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych im. Józefa Brandta w Radomiu, opiekun: Magdalena Kania- Szary


Sznurowany gorset świata konwenansów
Określa drogę naszych chcieć i musieć
Ostre węzły zaciskają indywidualność

Takie jest życie
Wszyscy się w nim podusimy


Edyta Bochenek

II Licem Ogólnokształcące im. Czesława Miłosza w Jaworznie, opiekun: Urszula Kałuża-Byrczek


a ja tęskniąc za pokojem
spokojem duszy
i wolnością serca
zapytam
gdzie jest człowiek
pozdrawiam

echo odpowie



Seweryn Panek  

V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej 

Gdybym pisał językami ludzi i komputerów, a powodu bym nie miał, stałbym się jak mail niewysłany albo tekst zapomniany. Bez celu pisany, przez świat niepoznany.


Mateusz Byczak 
Zespół Szkół Techniczno-Usługowych w Tarnowskich Górach, opiekun: Anna Daniel


Miłość od nienawiści rożni się tylko miejscem zaciskania rąk.


Anna Oczkowicz 
Zespół Szkół Plastycznych w Katowicach, opiekun: Maria Kruczyńska

***
Papierosowym dymem
okadzone niebo pozbawione
świętości
popiół opada na ziemię
gdzie miesza się z kurzem
powszechnym symbolem
wszystkiego



Klaudia Ciepłucha

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 5 we Wrocławiu im. Gen. Jakuba Jasińskiego  we Wrocławiu


„Bezludna”

sprzedam książkę
„odkrywam macierzyństwo”

nowa
nieużywana

mój okręt zatonął
a tak bardzo chciałam Cię
kochać

teraz jestem
bezludną wyspą
 



Paulina Zdancewicz  


Zespół Państwowych Szkół Muzycznych w Katowicach , opiekun: Renata Krzyżak


Pył odrodzenia zasypał Twój dar spojrzenia,
zamykasz powieki w popiele nieskończoności,
by niczym Feniks
otrząsnąć się w świadomości wiecznej egzystencji



Łucja Kowalska 
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Malborku, opiekun: Małgorzata Politowska



przyszłam z wody

plusk stał się ciałem
marnym i grzesznym

dusza to żadne usprawiedliwienie

Popularne posty z tego bloga

ZAPROSZENIE DO KONKURSU 2024

Zapraszamy do nadsyłania prac konkursowych

WYNIKI I SELEKCJI PRAC KONKURSOWYCH 2024